Публікації викладачів кафедри у закордонних виданнях

 

Nataliia Malinovska, Valentyna Borova, Valentuna Benera, Vadym Shemchuk, Iryna Gogol. APPLICATION OF INTERACTIVE TEACHING MATERIALS IN THE MODERN EDUCATIONAL PROCESS OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. JCR. 2020; 7(12): 1241-1243. doi:10.31838/jcr.07.12.215.

 

Yurchuk O. Semantic characteristics of pedagogical conditions of future pre-school teachers’ preparation for the motion mode implementation in the conditions of preschool education institution. Abstracts of XX th International scientific and practical conference «PERSPECTIVE DIRECTIONS FOR THE DEVELOPMENT OF SCIENCE AND PRACTICE» 8 – 9 June, 2020. - Athens, Greece, 2020. – Р. 111-115.

 

Dychkivska I.M., Uliukaeva I.Сomparative analysis of future preschool teacher training in foreign education systems. SUSTAINABLE development under the conditions of European integration: collective monograph / [editorial Darko Bele, Lidija Weis, Nevenka Maher]. Part І. Ljubljana: Ljubljana School of Business, 2019. S. 79-88.

 

Kozliuk O., Kosarieva O., Stepanova O. Diagnostics of the humanistic direction of children's communication with peers and parents. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part I. Warsaw: BMT Erida Sp. z o.o, 2019. Р. 111-125.
 

KosarievaG., Pavlyuk Т., Fedorova N. Training of future speech therapists to work with children of preschoolage with special needs mon the basis of humanistic ideas of tolerance. Problem space of modern society: philosophical-communicative and pedagogical interpretations: collective monograph. Part IІ. Warsaw: BMTEridaSp. z o.o, 2019.  Р. 357–371.

 

Федорова Н. В. Характеристика чинників, що впливають на формування гуманістичної педагогічної позиції майбутніх логопедів. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2019. Vol.VII (83), Issue 203. Р. 14 – 20.

 

Fedorova N. Characteristic of factors that influence the formation of the humanistic pedagogical position of future speech therapists. EUREKA: Social and Humanities. 2019. Number 5. Р. 45 – 52.

 

Dychkivska I.M. Rozwój osobowośći pedagoga w koncepcji M. Montessori jako wyznacznik odnowenia jego zawodowego przygotowania Alternatywne metody wspierajace process kształtowania u ucznia postaw koniecznych do rynku pracy. Warszawa: WSM, 2016. S. 147-154.

 

Руденко Н.М. Ethic identity of pupils of the East and West regions of Ukraine. Alternatywne metody wspierajace proces ksztaltowania u ucznia postaw koniecznych do rynku pracy. Warszawa: Wydawnictwo Wyzszej Szkoly Menedzerskiej, 2016. C. 173-182.

 

Дичківська І.М. Педагогический мониторинг как функция управления инновационной деятельностью дошкольного образовательного учреждения / І.М. Дичківська // Актуальные проблемы и тенденции современного дошкольного образования: сб. науч. ст. / Под общ. ред. Л.Н. Воронецкой. – Минск: БГПУ, 2013. – С. 71–73.

 

Дичківська І.М. Evaluation of Pedagogical Innovation as an Important Part of the Expert Functions of Innovative Management in Preschools / І.М.  Дичківська // Questions and Perspectives in Education / Ed. by J.T. Karlovitz. – Komarno: International Research Institute s.r.o., 2013. – S.79-84   

 

Дичківська І.М. Інноваційна модель навчання у вузівській підготовці педагога / І. М. Дичківська // Сучасні тенденції у педагогічній освіті та науці України й Ізраїлю: шлях до інтеграції: Мат-ли ІІІ-го Відкритого міжнародного наукового форуму. – Ізраїль: Університетський центр Аріель у Самарії, 2012. – С. 35-37

 

Дичківська І. М. Problem przygotowania przyszłych fachowców do innowacyjnej działalności pedagogicznej w kontekście współczesnych warunków rozwoju społeczeństwa / І. М. Дичківська // Edukacja a rynek pracy. Od procesów do efektów kształcenia / Praca zbiorowa pod redakcja E. Wiśniewskiej, M. Jagodzińskiej, K. Przybyszewskiej. – Płock, 2012. – S. 195-204