Наукові гуртки

 

 На кафедрі педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Поніманської Т. І. надається значна увага керівництву студентською науковою роботою

Працюють:

  • Студентський науковий гурток «Інноваційна діяльність майбутнього вихователя» (науковий керівник – к.пед.н., доц. Дичківська І.М.).

Мета: створення необхідних умов і передумов, які сприяють підготовці майбутнього вихователя до інноваційної діяльності; розкриття можливостей продуктивного впливу інноваційної діяльності на професійний розвиток майбутнього вихователя.

Завдання:

  • поглиблення знань про інноватику, інноваційні процеси в освіті (вітчизняний і зарубіжний досвід);
  • обґрунтування необхідності формування студентами реалістичної «Я- концепції», тобто адекватного уявлення про себе як про суб’єкт творчої (інноваційної) діяльності;
  • розкриття основних факторів, причин, бар’єрів здійснення інноваційної діяльності педагога;
  • формування у студентів психологічної готовності до сприйняття нового, розвиток сприйнятливості до педагогічних інновацій.

  • Студентський науковий гурток «Активізація  мовленнєвої діяльності дітей дошкільного віку» (науковий керівник – к.пед.н., доц. Н. В. Маліновська).

 

Мета: поглибити знання студентів про шляхи активізації мовленнєвої діяльності.

Завдання:

  • аналізувати актуальні проблеми мовленнєвої освіти дошкільників, їх теоретичну та практичну значущість;
  • озброїти студентів сучасними формами роботи з навчання дітей рідної мови й елементів грамоти;
  • вивчати сучасні наукові дослідження і передовий педагогічний досвід з проблеми мовленнєвої освіти дошкільників.

  • Студентський науковий гурток з дитячої психології «Особливості прояву  толерантності у дітей дошкільного віку в умовах інклюзивної групи» (науковий керівник – к.пед.н., доц. О. І. Косарєва).

 

Мета: поглиблення, розширення і вдосконалення знань з дитячої психології; залучення до науково-дослідницької діяльності.

Завдання:

  • підвищення інтересу до історії дитячої психології, її ролі і значення в практичній діяльності вихователя дошкільного навчального закладу;
  • поглиблене вивчення психологічної термінології;
  • розвиток пізнавального інтересу студентів, розширення їх кругозору;
  • прищеплення любові й інтересу до майбутньої професії;
  • розвиток творчого мислення, спостережливості у студентів;
  • формування навичок дослідницької діяльності;
  • сприяти розвитку самопізнання та самовираження студентів.

  • Студентський науковий гурток з образотворчого мистецтва (науковий керівник – к.пед.н., доц. Л. А. Янцур).

 

Мета: ознайомлення студентів з актуальними проблемами художньо-естетичного виховання та образотворчої діяльності; озброєння студентів технічними вміннями і навичками в області живопису, графіки, декоративно-прикладної діяльності;

Завдання:

  • розширювати знання і вміння студентів в області образотворчої діяльності;
  • вправляння гуртківців в техніці натюрморту, портретного і пейзажного живопису і графіки, декоративного розпису;
  • залучати студентів до наукової і методичної роботи в області естетичного виховання, методики образотворчої діяльності і художньої праці.

  • Студентська проблемна група з екологічної освіти (науковий керівник – к.пед.н., доц. Н. М. Горопаха).

 

Мета: формування екологічної культури майбутніх вихователів дошкільних закладів.

Завдання:

  • підвищення пізнавального інтересу студентів до проблем екологічної освіти;
  • формування у студентів соціально-екологічних ідеалів у руслі концепції сталого розвитку;
  • самостійна дослідницька робота студентів з проблем екологічної освіти дітей дошкільного віку у співпраці з досвідченими вихователями базового дошкільного закладу;
  • практична апробація цікавих ідей щодо екологічної освіти, виготовлення наочних та методичних посібників, проведення методичних семінарів, ділових ігор тощо;
  • проведення студентами-випускниками досліджень з актуальних проблем дошкільної освіти у формі бакалаврських та магістерських робіт.

      Студентський науковий гурток «Логопедичний супровід дітей з ТПМ» (науковий керівник – к.пед.н., доц. Г. М. Косарєва). 

      Мета: розширення та систематизація професійних компетентностей студентів з проблем організації та змісту логопедичної і методичної допомоги дітям і дорослим в Україні, з проблем диференційної діагностики мовленнєвих порушень дітей з метою правильного відбору дітей при комплектуванні груп спеціальних логопедичних установ; формування особистісних якостей майбутнього фахівця спеціальної освіти, оволодіння сучасними методами навчання та виховання дітей з психофізичними порушеннями розвитку.

       Завдання :

  • розширити та поглибити знання з логопедії на основі вивчення теоретико-методологічних першоджерел;
  • здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі і практичні проблеми у галузі спеціальної та інклюзивної освіти або у процесі професійної діяльності (корекційній навчально-виховній, навчально-реабілітаційній);
  • здатність створювати команду в корекційно-педагогічному середовищі, мотивувати її членів та досягати спільних цілей;
  • сформувати у студентів професійні компетентності щодо організації та планування логопедичної і методичної роботи у різних типах установ Міністерства освіти і науки, соціального забезпечення та закладах Міністерства охорони здоров’я;
  • сприяти формуванню відповідального ставлення до ролі фахівця спеціальної освіти, прагнення поповнювати свої знання, підвищувати професійну майстерність, уміння навчати дітей з психофізичними порушеннями (залежно від нозології) у навчально-виховному, реабілітаційному процесі незалежно від типу закладу і форми організації навчально-виховної діяльності.

             Cтудентський науковий гурток з логопсихології «Психолого-педагогічний супровід пізнавального та особистісного розвитку дітей з порушеннями мовленнєвого розвитку» з метою активізації наукової роботи студентів спеціальності «Спеціальна освіта» (науковий керівник – к.психол.н., доц. Н.М. Руденко).

У гуртку обговорюються основні наукові проблеми сучасної спеціальної педагогіки і психології. А саме:

  • закономірності та особливості психічного розвитку осіб з порушеннями мовленнєвого розвитку;
  • дослідження специфіки особистісного і соціального розвитку дітей з мовленнєвою патологією;
  • вплив мовленнєвих розладів на психічний розвиток дитини;
  • розробка психолого-педагогічних технологій ранньої профілактики, діагностики, виявлення й усунення порушень психічного розвитку в дітей з вадами мовлення;
  • створення адекватних і ефективних корекційних програм психологічної роботи з дітьми, що мають порушення мовленнєвого розвитку.

Студентський науковий гурток “Педагогічна творчість і майстерність майбутніх вихователів і логопедів” (науковий керівник – к.пед.н., доц. О.А. Козлюк). 

Гурток “Педагогічна творчість і майстерність майбутніх вихователів і логопедів” – сучасний молодіжний осередок, представники якого удосконалюють хист до педагогічної діяльності: вихователя, логопеда, асистента вихователя, спеціального педагога.

Наукова спрямованість гуртка - актуальні питання професійного розвитку та становлення майбутніх вихователів та логопедів, проблеми розвитку педагогічної творчості та майстерності, аспекти їх упровадження в практику роботи з дітьми.

Мета — ознайомити розвиток педагогічної творчості та майстерності.

Завдання гуртка:

Навчальні:

  1. поглиблення знань про педагогічну діяльність, особливості педагогічної творчості та майстерності;
  2. розвиток педагогічної творчості та формування педагогічної майстерності;
  3. формування практичного досвіду у створенні цікавих матеріалів для дітей дошкільного віку з типовим розвитком та ООП.

Розвивально-виховні:

  1. всебічний розвиток творчих здібностей, інтересів, схильностей, мислення, розширення світогляду;
  2. формування навичок колективної діяльності та конструктивного спілкування, сучасного світосприйняття, активної життєвої позиції, толерантності, позитивного сприйняття світу в його різноманітності;
  3. підвищення інтересу до обраних професій та формування свідомого ставлення до своїх професійних обов'язків;
  4. підвищення рівня інформаційної культури;
  5. розвиток артистичних умінь;
  6. виховання культури мовлення.