Науковий та методичний семінари

Важливою і невід'ємною складовою діяльності кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Поніманської є науково-методична робота. Для якісної її організації при кафедрі створено методичну комісію, посітйнодіючий методичний семінар «Удосконалення викладання навчальних дисциплін спеціальностей «Дошкільна освіта», «Спеціальна освіта» (керівник доц. Козлюк О.А.) та науковий семінар “Формування конкурентноспроможногго фахівця дошкільної та спеціальної освіти ” (проф. Дичківська І.М.).

Забезпечення кафедрою якості науково-методичноїї діяльності та якості вищої освіти регламентується Положенням про організацію освітнього процесу у Рівненському державному гуманітарному університеті. Система внутрішнього забезпечення якості передбачає процедуру здійснення методичною комісією моніторингу та періодичного перегляду робочих програм відповідно до чинних вимог, а також розроблених на їхній основі силабусів для студентів (Положення про робочу програму навчальної дисцпліни та Положення про силабус навчальної дисципліни). Зокрема, з метою забезпечення системного підходу до організації освітнього процесу робочі програми після моніторингу методичною комісією, затверджуються на засіданні кафедри, а потім науково-методичною комісією педагогічного факультету зі спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 016 Спеціальна освіта. Викладачі кафедри постійно працюють над оновленням змісту освітніх компонентів на основі наукових досягнень і сучасних практик. Постійно переглядається та оновлюється основний зміст лекційних курсів, зокрема вводяться нові статистичні дані, термінологія, наводяться сучасні методики і методи досліджень, інноваційні технології відповідно до сучасної нормативно-правової бази. У змісті практичних, лабораторних та семінарських занять систематично оновлюю питання до самостійного вивчення матеріалу, питання для обговорення, хід роботи, засоби контролю знань, список рекомендованої літератури та інших джерел інформації. У результаті моніторингу також поновлюється зміст та методичні рекомендації до виконання самостійної роботи здобувачем кожної навчальної дисципліни, перелік питань (завдань), список літератури для самостійного опрацювання.

Удосконаленню викладання дисциплін кафедри сприяють також  методичний семінар, який проводиться 5 разів на рік (у звязку з виробничою необхідність, можуть плануватись і позачергові), та науковий семінар, на яких піднімаються актуальні питання педагогіки вищої школи, норматино-правова база, нові тенденції у розвитку освіти і науки, які необхідно враховувати і у викладанні дисциплін спеціальності 012 Дошкільна освіта і 016 Спеціальна освіта, викладачі обмінюються досвідом, отириманим під час стажувань у вітчизняних та зарубіжних закладах вищої освіти. Першим методичним семінаром у кожному навчальному році є “Нове у .... навчальному році”, де розглядаються нові освітні програми, зміни в законодавсті, які обов'язково потрібно врахувати в оновленні змісту робочих програм, а також внести зміни в освітній контент дисциплін кафедри (тексти лекцій, практикуми, тощо). Окрім цього, наприклад, у 2018-2019 н.р. на методичному семінарі розглядались такі питання: Наступність дошкільної та початкової освіти: (спільне засідання кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) та кафедри педагогіки і методик початкової освіти); забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти (Готують проф. І.М.Дичківська, доц. О.А.Козлюк), Обговорення проекту освітньо-професійної програми «Спеціальна освіта. Логопедія» для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 016 «Спеціальна освіта» (проф. І.М.Дичківська); “Застосування медіаосвітніх технологій у професійній підготовці майбутніх вихователів та викладачів ЗВО” (доц.Т.О.Павлюк); “Норми та правила бібліотечного оформлення наукових робіт” (доц. Падалка О.І., працівники наукової бібліотеки).

У 2019-2020 році були проведені такі семінари: традиційний вступний семінар “Нове у 2019-2020”, на якому розглядали особливості реформування дошкільної освіти в контексті нових викликів часу (проф. І.М. Дичківська, доц. О.А. Козлюк); “Термінологічна інноватика в освітній діяльності (проф. І.М. Дичківська, доц. О.А. Козлюк), метою якого було познайомити з інноваційною термінологією в галузі освіти, яка увійшла в науковий обіг, і якою варто послуговуватись під час організації освітнього процесу і викладання психолого-педагогічних дисциплін”. Також проведено методичний семінар “Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти в умовах розбудови нової української школи” (доц. Н. В.Маліновська) та обговорення ОПП” (гаранти). “Використання інтерактивних методів у формуванні фахових компетентностей майбутніх вихователів та дефектологів-логопедів (доц. Н.М. Горопаха); “Особливості формування мовленнєвої компетенції майбутнього вихователя та корекційного педагога” (доц. О.І. Степанова); “Найбільш типові помилки в студентських наукових роботах і шляхи їх подолання. Академічна доброчесність (проф. І.М. Дичківська, доц. О. А. Козлюк); Обговорення ОПП 2020 (гаранти освітніх програм).

На 2020-2021 рік заплановано на методичному семінару розглянути таку тематику: “Нове в 2020/2021 н.р.” (доц. О.А. Козлюк); “Роль гурткової роботи у формуванні професійних компетентностей майбутніх вихователів та спеціальних педгогів (логопедів)” (доц. Руденко Н.М., доц. Маліновська Н.В.); “Інформаційний дайджест наукових, науково-методичних та інтернет-видань зі спеціальної освіти” (доц. Н.М. Руденко);  “Педагогічна майстерність викладача ЗВО у роботі зі студентами з особливими освітніми потребами” (доц. Косарєва Г.М., доц. Юрчук О.І.); “Роль виробничої (асистентської) практики у формуванні професійної компетентності майбутніх вихователів і спеціальних педагогів” (доц. Горопаха Н.М., ст.викл.Федорова);”Ппрезентація плану підготовки до акредитації 2024 ООП “Дошкільна освіта” для другого (магістерського) рівня вищої освіти” (доц. Козлюк О.А.).

Участь викладачів кафедри у науковому та методичному семінарах дозволяє завжди бути не просто обізнаним з останніми змінами і подіями в освіті й науці, а й використовувати отримані знання для удосконалення викладання освітніх компонентів та удосконалення їх навчально-методичного забезпечення.

План роботи на 2015-2016 н.р.

План роботи на 2016-2017 н.р.

План роботи на 2017-2018 н.р.

План роботи на 2018-2019 н.р.

План роботи на 2019-2020 н.р.

План роботи на 2020-2021 н.р.